چرا ماشین استارت نمیخوره؟

شایع ترین دلایل استارت نخوردن ماشین و روش حل آن

  • تمام شدن سوخت خودرو
  • خرابی استارترخودرو
  • خراب شدن یا تمام شدن باطری
  • خرابی سوئیچ قطع کننده
  • مشکل سوئیچ
  • خرابی سیم کشی و اتصالات
  • مشکلات در اشتعال
  • قفل شدن موتور
  • روغن موتور بی کیفیت
  • خرابی یا کثیفی سنسور دور موتور سوختن واشر سرسیلندر

همه ما رانندگان برای استفاده از خودرو اولین کاری که انجام می دهیم استارت می زنیم و ماشین را روشن می کنیم و شروع به حرکت میکنیم.اما گاهی خودرواستارت نمیخورد ویا استارت میخورد و خودرو روشن نمیشود که این دو مشکل ،دلایل مختلف و متفاوتی دارند. استارت نخوردن خودرو یکی از رایج ترین ایرادات فنی است که تقریبا برای همه رانندگان پیش آمده است و دلایل مختلفی دارد که قصد داریم در این مطلب به آن‌ها بپردازیم. در شرایطی که هزینه تعمیرات خودرو بسیاربالاست و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، امداد خودرو شیراز ابراهیمی در تلاش است که تا حد امکان پاسخگوی سوالات مرتبط با این موضوع باشد. اکثر افراد زمان مواجهه با این مشکل در ابتدا به سراغ باطری می روند ولی بهتر است که بدانید دلایل گوناگونی برای این مشکل وجود دارد که مهم ترین آنها عبارت است از:

امداد خودرو

این مجموعه فنی تخصصی توانایی ساپورت و ارائه خدمات برای تمامی برندها و مدل ‌های خودروهای داخلی و خارجی را داراست. خدمات رسانی به این تنوع وسیع از خودروها و تجربه و تخصص مکانیک ‌های مجموعه، اطمینان می‌ دهد که هرگونه مشکلات فنی و تعمیراتی مربوط به هر نوع خودرویی را با حرفه ‌ای ترین روش ‌ها و با کیفیت بالا حل کنند.

یدک کش

خدمات جا به جایی خودرو با بهترین و سریع ترین یدک کش شیراز در هر موقعیتی که نیاز به حمل و نقل فوری و ایمن خودرو یا بارهای سنگین دارید، به کار می ‌آید و به شما کمک می‌ کند تا به سرعت و بهره‌ وری مطلوب، مشکلات حمل و نقل خود را حل کنید.

مکانیک سیار

مکانیک سیار شیراز ، به عنوان فردی با تخصص و تجربه در زمینه تعمیرات خودروها، به محل خرابی خودرو مراجعه کرده و تعمیرات لازم را انجام می ‌دهد.

شبانه روزی 7 روز هفته در کل شیراز

مزایای امداد خودرو شیراز ابراهیمی

بهترین و سریع ترین جرثقیل یدک کش شیراز خدمات امداد خودرو با بهترین کیفیت و سرعت در هر نقطه ‌ای از شهر اگر ساکن شیراز هستید و نیاز به تعمیر تخصصی خودرو دارید یا برای دریافت خدمات مشابه به دنبال بهترین گزینه می گردید، امداد خودرو شبانه روزی شیراز ابراهیمی با تیم مجرب مکانیک های متخصص آماده خدمت رسانی به شما در هر نقطه از شهر است.  

دلایل استارت نخوردن ماشین چیست؟

زمانی که سوئیچ رامی‌چرخانید و ماشینتان استارت نمیخورد، واقعا ناراحت کننده است است. میخواهیم  رایج ترین دلایل این مشکل و راه حل های عملی آن  را بررسی کنیم:

کمبود سوخت

ساده ترین دلیل روشن نشدن ماشین،خالی بودن باک خودرو است، وقتی  سوختی برای ترکیب،تراکم ودر نهایت سوختن وجود نداشته باشد خودرو هم روشن نخواهد شد. نکته:در صورت مسدود بودن  فیلتر بنزین یا گرفتگی مجاری سوخت‌رسانی به موتور خودرو با تک استارتی به‌سرعت روشن نمی شود. وجود مشکل در انژکتورکه  سیستم پاشیدن سوخت است که وظیفه سوخت رسانی دارد هم می‌تواند از دلایل استارت‌ نخوردن و روشن‌نشدن ماشین تلقی شود.

خرابی استارترخودرو

در صورتی که زغال استارتر تمام شده باشد یا اتومات استارتر خراب شده باشد استارتر خودرو کار نمیکند. اما نشانه این خرابی چیست؟ در صورتی که زمان استارت زدن چراغ‌های آمپرخاموش یا ضعیف نمی‌شوند و فقط  صدای  تق بشنوید نشان دهنده این است که استارترخراب است.

خراب شدن و تمام شدن باطری

باتری خودرورا بررسی کنید اگر در صورت استفاده طولانی مدت باتری جرم گرفته  و یا دچار خوردگی شده است ،همین دلیل استارت نخوردن خودرو است. باتری‌های فرسوده در صورتی که  بیش از 5-7 سال از عمرباتری گذشته باشد باتری خودرو فرسوده وازکارافتاده باشد ،دیگر خودرو استارت نمیخورد و حتما باید تعویض شود.یا اگر باتری نسبتا نو است و شارژ آن کم است، با استفاده از کابل های جامپ وبه کمک یک باطری دیگر یا یک تقویت کننده قابل حمل آن را شارژ کنید.

از کجا بفهمیم که  مشکل باتری چیست؟

در بیشتر موارد علت استارت نخوردن،خرابی باتری است که با تعویض باتری ماشین این مشکل حل می گردد .

(امداد باطری شیراز)

اگر می خواهید بفهمید که باتری ماشین سالم است از ولت متر استفاده کنید و اگر به این وسیله دسترسی نداشتید چراغ جلو ماشین را روشن کرده و نور بالا بزنید. در صورت سالم بودن باتری نور چراغ ها عادی است. . برف پاک کن ها را روشن کنید. حرکت کند نشان دهنده باتری کم است. - چراغ داشبورد یا چراغ های بیرونی روشن نمیشوند (باتری کاملاً خالی شده). - چراغ‌های داشبورد روشن می‌شوند، اما هیچ اتفاقی در هنگام استارت نمی‌افتد (شارژ برای چراغ‌ها کافی است اما برای استارت کافی نیست). - استارت یک بار کلیک می کند یا به آرامی موتور را می چرخاند (مقداری شارژدارد اما برای راه اندازی کافی نیست).

چرا ماشین استارت نمیخوره؟
چرا ماشین استارت نمیخوره؟

مشکل سوئیچ

سوئیچ بد از رایج‌ترین علل استارت نخوردن خودرو برای اینکه متوجه شویم مشکل استارت نخوردن خودرو ازسوئیچ است باید سوئیچ را به حالت بازو نه در حالت استارت کامل قرار بدهید. درصورتی که باتری خودروی شما سالم باشد و چراغ‌های هشداردهنده روشن نشدند، یعنی سوئیچ مشکل دارد.

خرابی سیم‌کشی و اتصالات

 آسیب دیدن قطعات الکترونیکی استارت دراثرخوردگی باعث می شود استارت کار نکند و خودرو روشن نشود ومی توان با تستر‌های مخصوص و باز کردن  سوئیچ و بررسی  کردن جریان ایجاد شده ، تشخیص بدهید که آیا نیاز هست استارت تعویض شود یا نه.

مشکلات در اشتعال

یکی از مراحل استارت خوردن، مربوط به اشتعال است که به کویل و شمع‌ها مربوط می‌شود.شمع و کویل خراب، زمان‌بندی و ولتاژ احتراق را به هم می ریزد ودر نتیجه‌ خودرو روشن نمی شود. اگر زمانی که خودرو بد استارت می‌خورد، شمع‌های آن را درمراکز خدمات مربوطه بررسی کنید از مشکلات احتمالی جلوگیری می شود. اگراستارت نخوردن به خاطر نرسیدن برق به شمع‌ها نیز باشد باید سیستم برق‌رسانی خودرو را بررسی و تعمیر کنید.

قفل شدن موتور

اگر از سالم بودن باتری، استارتروسیم کشی خودرو مطمئن بودید احتمال دارد که موتورخودرو قفل کرده باشد. برای فهمیدن این موضوع در خودرو های دنده ایی، دنده را در وضعیت ۵ قراربدهید و آن را هل بدهید. اگر خودرو حرکت نکرد یعنی موتور خودرو قفل کرده است. درنوع اتوماتیک زمانی که دسته دنده (Lever) در وضعیت Rیا D قرار بگیرند موتورخودرو ستارت نمی‌خورد.اگر سلکتو جعبه دنده اتوماتیک خراب شود، پیام شرایط جعبه دنده به درستی به ECU فرستاده نمی‌گردد وخودرو استارت نمی خورد

روغن موتور بی کیفیت

استارت نخوردن خودرو، بیشتر در فصول سرد سال پیش می آید که و دلیل آن استفاده از روغن‌موتورهای بی‌کیفیت وتقلبی می باشد.این روغن‌موتورها قدرت لازم برای روان‌سازی حرکت قطعات متحرک داخل موتور را فراهم نمی کنند.

خرابی یا کثیفی سنسور دور موتور

اگر سنسور دور موتورخراب و یا کثیف  باشد،ارسال سیگنال به ایسیو به جهت روشن شدن موتور انجام نمی شود وامکان دارد ماشین روشن نشود.

سوختن واشر سرسیلندر

در صورت سوختن با خراب شدن\ واشر سرسیلندر آب به میزان زیاد وارد محفظه احتراق می شود، که باعث می شود خودرو استارت نخورد و روشن نشود.

چرا ماشین استارت نمیخوره؟

سوالات متداول در رابطه با استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

استارت زدن خودرو در هوای سرد به دلایل مختلفی می تواند چالش برانگیز باشد. بررسی کنیم که چرا ماشین شما ممکن است در هنگام سرد بودن هوا  بد استارت بخورد  یا طولانی استارت بخورد تا روشن شود؟

1. باتری ضعیف:

دمای سرد بر عملکرد باتری تاثیر می گذارد. واکنش های شیمیایی درون باتری در سرما کندتر رخ می دهد و توانایی آن در تولید انرژی کافی برای موتور استارت را کاهش می دهد ·        اتصالات شل یا خوردگی روی پایانه‌های باتری نیز می‌تواند مانع از تحویل نیرو شود.

2. روغن موتور اشتباه:

هوای سرد روغن موتور را غلیظ می کند. اگر روغن خیلی چسبناک شود، به درستی در موتور گردش نمی کند و منجر به روانکاری ناکافی می شود. استفاده از ویسکوزیته روغن اشتباه یا روغن آلوده به کثیفی می تواند این مشکل را تشدید کند.

3. سنسور دمای مایع خنک کننده معیوب:

وقتی موتور سرد است، برای راه اندازی به سوخت اضافی نیاز دارد. سنسور دمای مایع خنک کننده دمای موتور را تشخیص می دهد و به ماژول کنترل موتور سیگنال می دهد

چرا ماشین استارت نمیخوره؟
Image

نیاز به کمک امداد خودرو دارید؟

با امداد خودرو شیراز ابراهیمی تماس بگیرید

شماره امداد خودرو شیراز

logo w 001

شیرازـ بلوار استقلال ـ چهارراه بنفشه ـ نبش سیاحتگر

تلفن‌های تماس: ۰۹۱۷۵۶۵۴۰۲۰   ۰۹۱۷۷۱۸۵۴۵۲

ساعت کاری: 24 ساعت 7 روز هفته

امداد خودرو در شیراز

هدف تیم امداد خودرو شیراز ارائه بهترین ،سریع ترین خدمات با منصفانه ترین قیمت در سراسر شهر شیراز است.

امداد خودرو سیار شیراز ابراهیمی با جرثقیل یدک کش شیراز و مکانیک سیار شیراز خدمات تعمیراتی وحمل خودرو در شیراز را به صورت شبانه روزی انجام می دهد .

location 001

© 1403 تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ می‌باشد. طراحی در واحد فنی امداد خودرو شیراز

پشتیبانی امداد خودرو

پشتیبانی امداد خودرو
آنلاین

پشتیبانی امداد خودرو

سلام لطفا جهت دریافت خدمات امداد خودرو شیراز بر روی لوگو یکی از پیام‌رسان های زیر کلیک بفرمایید

امداد خودرو شیراز از طریق :09175654020